Tuesday, July 5, 2011

Kongsi Rahsia...How 2 get Slim..in Lazy Way...

Dah tak ade ape ape nak kongsi sekian lama,
now i nak kongsi sikit pasal 
D.I.E.T
formula diet yang aku guna untill kurangkan 9 kg je la...
coz aku tak diet betul2 pun
masa pun aku ambil 2 tahun nak kurang sebanyak ni
so susah beb!!!
diet tak sama dgn makan...
semua yang aku suka terpaksa dipulaukan
bukan island le..:P
aku turun pun bukan banyak coz aku tak slim macam model 
but i dah lepas paras bahaya sebelum ni...
Average size to ok kan?? tak le teruk..:P

Ok start cerita...(kat atas aku merapu lebih je tak turunkan tips)
1. Aku stop minum milo..klu minum pun tanpa sugar dan air sikit tak KAW!!
(macam nak menagis pun ade)
2.aku stop makan nasi
(aku dekat nak mati tenggok orang makan nasi depan aku)
3.mula2 aku makan bread dgn tuna
(sedap:tapi asyik kena perli dgn bapa aku..katanya aku duk jadi macam orang western je)
4.minum air banyak2
(bagila perut anda kembung dan keluarkan angin....air masak banyak kurang lemak kat badan)
5.makan sayur tak masak..toamto..salad..timun...
(macam kambing je gaya tu)
6.aku angkat kain putih lepas satu bulan untuk tahun 2010....

Tahun 2011
1.aku tak tahan kena perli pedas2 dgn si KANA....
(no choice kena diet balik)
2.aku stop balik milo..nasi..and kali ni berat sikit..aku stop makan bread..and also biskut..
(bcoz nak kurangkan kandungan gula....
3.aku pi la rajin2 naik bukit atau DAM dekat rumah aku..
3.Joging...
4.naik tangga kat college..
(si geetz pun folo aku ni)
5.aku punya kaki sakit macam nak tercabut....
6.lepas kurangkan 5 kilo aku stop..hehehehe
kadang kadang ade juga si kana perli and buli aku ...
tapi aku tak layan ready la...
coz memang diet macam pi perang je..
makan sikit la..tak le minum manis2 and so on...
menyesakkan sungguh!!!

p/s point paling berjaya turunkan berat badan aku ialah:KATA2 PEDAS KANA...

No comments:

Post a Comment