Thursday, August 25, 2011

Novels and The plots..........


Tau tak salah satu boring yg fav aku..hehehe
chee hobby pun aku pilih kasih
yep hobby fav aku ialah baca novel....
hobby ini jugak dikongsi oleh kawan baik aku si Kana......
Aku nak kongsi sikit novel2 fav aku 
yg ade time memang aku baca balik novel2 ini...:)


Novel pertama aku baca ialah
novel melayu  Princess!! by Bikas Nur Idris...
time tu aku masih muda remaja ni..shd be ard 15 yrs old kot....
kawan kau pinjamkan buku tu....
cerita yg terbaik sampai kini!
aku beli novel tu 2kali tapi hilang jugak 2kali!! eeeeeeeeeee
i curse kat orang yg curi novel ku tu!! hehehehe
Cerita novel yg best walaupun ending yg sedih...aku betul2 menangis melalak lepas baca novel tu......
Then aku beli kesemua novel Bikash Nur Idris: writer ni memang one of my Favorite write!!
sangat berbakat :) saya suka sangat novelnya yg kelaian sikit...
suka guna watak dari perlbagai bangsa :) hats off!
Title novel lain yg saya suka ialah: Sambutlah Cintaku, Kau Sayangku (ade drama) 
Ria Cristina (fav aku giler2) , Seri, Cinta Datang Lagi, Bukan PIlihan Hati and so on :) 
  
Then Bicara hati by Damia Hanna 
Novel pasal kahwin kontrak then cinta lepas kahwin...
Trend Damia la sampai kini ade juga novel pasal kahwin kontrak2 ni!!
was a awesome novel!!! suka sangat dgn cerita dia then i really fall in love with the hero
Tengku Shandan....
Novel ini novel pertama aku beli masa sekolah menengah...mak marah jugak
tapi aku beli jugak..heheh degil! klu nak tau...aku beli the 1st yr copy... :)
Her second novel Sepi tanpa cinta pun best jugak...
 novel2 lepas ni tu aku beli jugak  tapi tak la sehebat dan best macam novel bicara hati dan jugak sepi tanpa cinta.....
Hope dia akan kembali dgn cerita yg lagi hebat seperti dulu2
Koleksi Novel Damia Hanna yg ku miliki : Bicara hati, Sepi Tanpa Cinta, 
Rela Ku Menanti, Ilham Hati & so on...
Terlupa title..kena chck kat rak buku aku ni :)

Then aku suka sangat dgn novel write Aisya Sofea!
Sehangat Asmara by Aisya Sofea yg pertama aku baca!
suka sangat plot cerita tu..
time aku baca tu still high school...aku rasa la
1st time jugak cerita after marriage yg penuh cinta and duka kluar...
sebab novel ini saya betul na pigi belajar kat luar negara :) 
Then novel beliau yg lain yg best ialah: Adam dan Hawa...
sebab hero novel ini si ADAM is a pilot, 
saya pernah terfikir nak kahwin dgn seorang pilot..hehehe
suka sangat ni...sampai ade jugak kawan2 saya perli pasal impian saya nak 
kahwin wif a pilot :) 
Novel2 lagi beliau jugak best :)
Tapi novel terbaru berliau Uda and  Dara tak seberapa best seperti cerita 
beliau yg lain..tak tau kenapa...mungkin sebabgai pembaca saya hope 
more and different kind of story kot :)
Novel lain yg best ialah : Jendela hati dan Jauh :) ade jugak novel sambungan untuk
cerita2 yg beliau tulis :) 
------------------- <3---------------------



2 comments:

  1. NOVEL...NOVEL...NOVEL...
    I love to read novels...Subi & Kana, kita semua satu geng lar...
    Beb I pun pernah berangan lepas baca novel2 tau...hehehe

    ReplyDelete
  2. hahahah love you geetz! me too...suka berangan dgn hero2 novel le ;P

    ReplyDelete